Šiais metais grįžo su dar didesne meno injekcija. Birželio 4–19 dienomis vykusio renginio tema duetai atsispindėjo tiek meistriškuose pasirodymuose, tiek pasirinktoje Kauno erdvėje. Pagrindinė renginio programa vyko Žemuosiuose ir Aukštuosiuose Šančiuose, į kuriuos sugužėjo užsienio trupės iš Švedijos, Belgijos, Prancūzijos, Čekijos ir Baltijos regiono. Kaip ir kiekvienais metais, dalis programos pristatyta ir už Kauno ribų: Ukmergėje, Prienuose ir Šventojoje.
Kiekvienais metais „Cirkuliacija“ vis labiau stiebiasi į viršų. Šįkart pirmą kartą festivalio metu vyko net keturių tarptautinių šiuolaikinio cirko tinklų renginiai: konferencijos, susitikimai, kūrybinės dirbtuvės profesionalams, work-in-progress bei pitch sessions, kurių metu pristatyti Baltijos regiono kūrėjai.
2022 m. metų programa paniro į skirtingus santykius tarp dviejų kūrėjų. Festivalio „Cirkuliacija“ meno vadovas Gildas Aleksa sako, kad spektakliai itin kruopščiai atrinkti ir gilūs: „Nekils minčių apie tai, kad cirkas yra tik pramoga. Kils minčių apie tai, kiek daug galima cirku pasakyti“.
Festivalį pradėjome nuo nuostabios cirko šeimos ir jos dokumentinio cirko spektaklio „Korobka“ (akrobatų pora iš Švedijos „Acrobalance“: Henrikas Aggeris ir Louise Bjurholm von Euler), o pabaigėme kita šeima iš Prancūzijos ir jos romantine komedija „Ir džiaugsme, ir varge“ (Cirque Aïtal (Prancūzija)) didžiulėje cirko palapinėje prie Žalgirio arenos. Programos viduryje belgai nagrinėjo patį primityviausią, priešistorinį žmogaus-žmogaus atradimą (spektaklis H O M A N, atlikėjai Collectif Malunés / Vincent Bruyninckx & Vejde Grind, „CUIR“ (Arno Ferrera and Gilles Polet) kūrėjai paniro į paieškas tarp jojimo, imtynių ir romantinių santykių. Kiniško stulpo meistras Jesse Huygh ir atlikėja Rocio Garrote papasakojo jautrią, asmeninę istoriją apie jo ligą ir priklausymą nuo dviejų metrų ilgio deguonies vamzdelio. O čekų menininkė Eliška Brtnická sukūrė cirko instaliaciją vienoje iš Šančių laiptinių.
Be pagrindinės programos šių metų festivalio svarba išryškėjo Europos kontekste. Po ilgos pertraukos didžiausias Europos šiuolaikinio cirko ir gatvės teatro tinklas „Circostrada“ nusprendė savo visuotinį suvažiavimą organizuoti būtent „Cirkuliacijoje“. Tokio lygio ir dydžio suvažiavimas pirmą kartą vyko Baltijos regione. Šios programos kontekste nusprendėme pristatyti Baltijos šalių menininkus, organizacijas ir jų projektus – virš šimto profesionalų. Tai turėtų pastūmėti į priekį Lietuvos menininkus, suteikti didesnį tarptautinį matomumą. Tam padėjo ir festivalio metu vyksianti atranka į Europos platformą „circusnext“. Mūsų regiono menininkai turėjo galimybę papulti į platformą su savo būsimais projektais ir gauti rezidencijas bei paramą juos įgyvendinti. Festivalio metu taip pat vyko kitas projektas keistu pavadinimu – „Samovar Circles“. Tai įvairiausius Baltijos ir Šiaurės šalių protus vienijantis „savi-viralas“, kurio metu ieškomi nauji atsakymai į artimuosius ateities klausimus šiuolaikinio cirko kontekste.
Donato Ališausko nuotr. archyvas