Tarptautinis šiuolaikinio cirko festivalis

Cirkuliacija 2024

Biografijos

Gegužės 30–birželio 16 dienomis jau aštuntą kartą Lietuvoje cirko kalba papasakotos istorijos. Kiekvieną savaitgalį pristatyti du skirtingi spektakliai – trys savaitgaliai, šešios istorijos, papasakotos 16 kartų. 

„Trys iš jų – pasaulinės premjeros. Tai reiškia, kad ilgametės patirties ir įdirbio dėka mes žinojome, kurie menininkai savo kalba ir išradingumu bus įdomiausi Lietuvos žiūrovui. Labai džiaugiamės, kad savo premjeroms jie pasirinko būtent mūsų festivalį. Lietuvos žiūrovai šiuos spektaklius išvys pirmiau už kitų šalių žiūrovus. Manau, kad tikrai turime kuo didžiuotis“, – sakė G. Aleksa, akcentavęs, kad šių metų programa buvo sudarinėjama kelis metus. 

Dar vienas netikėtas momentas – visoje programoje pasirodys tik vienas vyras, tad šių metų festivalyje savo kūrybą pristatys šiuolaikinį cirką kuriančios moterys. G. Aleksa sako, kad šiuolaikinis cirkas, kaip ir kiti scenos menai, labai dažnai pristato jauno baltaodžio vyro standartą: „Pernai turėjome galimybę kvestionuoti cirko europietiškumą, o šiemet parodysime, jog jis nepriklauso tik vienai privilegijuotai lyčiai. Ateityje tikimės paneigti ir mitą, kad cirkas priklauso tik jauniems.“

Tarptautinis festivalis „Cirkuliacija“ vyko Vilniuje, Naujoje Vilnioje, Kaune, Lapėse (Kauno r.), Tauragėje, Elektrėnuose ir Šiauliuose. 

„Cirkuliacija“ Lietuvoje jau užaugino šiuolaikinio cirko žiūrovą, kuris supranta, kad cirkas nebūtinai yra pramoga. Tai – menas, kalbantis ir apie rimtas problemas: „Mūsų žiūrovai yra pasirengę priimti rimtus spektaklius, o ne tik ateiti į cirką tikėdamiesi išvysti salto.“

Kartu su festivaliu auga ir jo edukacinė dalis. Šiemet edukacinė programa žiūrovams siūlo pažinti platesnius šiuolaikinio cirko kontekstus. Cirko istorikas prancūzas Jean-Michel Guy kviečia į dviejų dienų seminarą, kurio esmė – kaip „perskaityti“ šiuolaikinio cirko spektaklį. 

Kultūros vadybininkams siūlytas seminaras apie komercinių lėšų pritraukimą. Šią sritį geriausiai išmano JAV kultūros operatoriai, todėl pakvietėme ukrainiečių kilmės amerikietę Eleną Siyanko –Niujorke esančio šiuolaikinį cirką, šokį, teatrą vienijančio centro „PS21“ meno vadovę. Ji pasidalino savo patirtimi, kaip išlaikyti kultūros erdvę, itin susijusią su vietos bendruomene, pristatyti žymiausius menininkus neturint valstybinio ar savivaldos finansavimo. 

Taip pat laukė susitikimai su menininkais, diskusijos. 

Programoje:

„Anchored in Air“, Head over Wheels (Jungtinė Karalystė)

„Fora“, AR companies – Alice Rende (Prancūzija)

„Konstrukt“, Circus Kolektiv (Kroatija)

„Suddenly: and other ways to change“, OPUS company (Suomija)

„À mesure – Handle with care”, Accompany ME (Italija / Lietuva / Prancūzija)

„Julieta“, Gabriela  Muñoz (Meksika)

Seminaras „Finansavimo strategijų įvairovė: tvaresnių verslo modelių kūrimas siekiant užtikrinti organizacijos ateitį”. Lektorė: Elena Siyanko (JAV)

Diskusija „Cirko kūnų apibrėžimas iš naujo: prieinamumas, įtrauktis ir kūrybinė išraiška”. Dalyviai: Jonny Leitch, Tilly Lee-Kronick ir Phoebe Knight (Head over Wheels (JK)). Moderuoja: Gildas Aleksa (Lietuva)

Seminaras „Cirkas kaip vilties praktikos“. Lektorė: Marie-Andrée Robitaille (Švedija)

Seminaras „Šiuolaikinio cirko spektaklio skaitymas”. Lektorius: Jean-Michel Guy (Prancūzija)

Diskusija „Moteriškumas / Motinystė cirke”. Dalyvės: Dora Komeda (Circus Kolektiv, Kroatija) ir Kerttu Opus (OPUS company, Suomija). Moderuoja: Marija Baranauskaitė-Liberman (Lietuva)

Donato Ališausko nuotr. archyvas